Klagen helpt

Je ziet het veel op twitter: #fail, mensen die klagen over een dienst of service die niet werkt. Tot een aantal maanden geleden deed ik dit ook regelmatig (en vaak ook met succes). Tegenwoordig pas ik meer de ‘schiet een ticket in’ of ’email het probleem’ methode en die werkt eigenlijk veel beter. Hier drie voorbeelden.

Twee weken geleden kreeg ik opeens een factuur van iets dat allang opgezegd is (hosting en domein bij Space1). Hier semi-kwaad een ticket voor ingeschoten, nogmaals een brief gestuurd en opeens is alles wel geregeld, en hoef ik ook geen extra maanden hosting te betalen.

Woensdagavond voor 21:00 een bestelling gedaan bij Drogisterij.net speciaal daar omdat die een ‘voor 21:00 besteld, morgen in huis’ regeling hebben. Donderdag avond om 20:00 nog niets ontvangen, ik log in op account en zie dat het pakketje nog niet eens verstuurd is. Ik gebruik het contact formulier om een klacht in te sturen en een half uur later krijg ik opeens een email dat het pakketje gereed is voor verzending, deze krijgen we dus als het goed is vanavond. Overigens heb ik nog geen antwoord op de klachten mail gehad.

En als derde de hostingpartij 1eurohosting. Daar heb ik vorige week een opzegformulier heen gestuurd maar nog niets van gehoord. Ik schiet dus een ticket in: na een week verwacht ik wel enige reactie. Binnen een half uur is mijn verzoek uitgevoerd maar hebben ze nog wel de opmerking dat in de documentatie staat dat het tot wel 2 weken kan duren voor iets verwerkt is. Misschien dus onterecht geklaagd, maar een week vindt ik al heel lang voor iets waarvan ik gehoopt had al tijden vanaf te zijn geweest.

En ook niet onbelangrijk: het lucht vaak op om een beetje te klagen…

[update]
De mensen van SelektVracht hebben nogal moeite met het begrip tijd. Voor de tweede keer is een AVOND levering in de OCHTEND afgeleverd. Hoeft geen probleem te zijn, maar als je in eerste instantie extra moet betalen voor een avondlevering, dan komt er natuurlijk wel een klacht achteraan…
[/update]

One Response to Klagen helpt

  1. michel says:

    zo is het maar net, af en toe lekker klagen, dat lucht op, althans voor de klager…..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *